Түгжрэлийг шийдэх гарц бол МЕТРО

Twitter Print
2022 оны 09-р сар 02-нд 16:24 цагт
Мэдээний зураг,

ТҮГЖРЭЛИЙГ ШИЙДЭХ ГАРЦ БОЛ МЕТРО

АМЬ АРГАЦААСАН МЯНГАНТАЙГАА ҮЛДЭХ ГЭЭГҮЙ БОЛ ӨӨР ЮУ Ч БИТГИЙ БОД ТӨРИЙН ГУРВАН ӨНДӨРЛӨГ ХОТЫН УДИРДЛАГУУД АА МӨНГӨ ЦОХИСОН ШОУ АРГА ХЭМЖЭЭГЭЭ БОЛЬЖ ДОРВИТОЙ БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТ АА ХИЙ.

Хичээлийн шинэ жил эхлэхтэй зэрэгцэн нэгэн асуудал урган гарж ирдэг энэ нь хотын түгжрэл дээд цэгтээ хүрдэг энэ асуудлыг жилийн өмнө тавьж байлаа гэж ёжтой юм шиг фэйсбук нь хүртэл таны жилийн өмнө тавьсан пост гээд сануулах юм хотын замын хөдөлгөөний түгжрэлийг бодлогын хэмжээнд зоригтой шийдэхгүй бол хотын иргэд хэдэн жил түгжрэхээ мэдэхгүй магадгүй муугаар бодвол 100 жил ч юм билүү энэ асуудлыг зоригтой барьж авах санаа бодол засгийн газар, хотын удирдлагад алга уу Улаанбаатар хотын захирагчийн алба Яармагт шилжсэнээр хотын түгжрэл алга болохгүй тэрэн шиг худлаа юм байхгүй нэг түгжрэл нөгөөдөө л шилжинэ удахгүй хичээлийн шинэ жил эхлэнэ худал ч хүнд явган явсан нь машинаасаа хурдан байх та бүгд юу гэж бодож байна.Ойрын хэдэн хоног Улаанбаатарын түгжрэл дээд цэгтээ хүрч янз бүрийн санаа бодол олон нийтийн хэрэгслээр пиг чихээстэй иймд өөрийн толгойд эргэлдэх бодлоо та бүхэнтэй хуваалцая гэж бодлоо. Зарим иргэн сургуулийн автобустай болсноор түгжрэл багасана гэж үзэж байна энэ нэг их оновчтой арга биш орлого хөөсөн хувийн сургуулийг хааж хүүхэд бүр харьяа хороонд орших сургуульдаа сурах хэрэгтэй тэгвэл эцэг эхчүүд хүүхдээ хүргэх алтан цагаа хэмнээд зогсохгүй түгжрэл буурч гэр бүлдээ зарцуулах чөлөөт цаг ихсэж үргүй зардал багасах сайн талтай.Хамгийн гол нь ЕБС-УУДЫН сургалт нэгэн жигд сайн байх зүй ёсны шаардлага гарч ирнэ.Монголчууд эртэч улс ажлын цагаа өглөөний 06 цагт эхэлж үдийн цайгүйгээр өдөр 13 цагт дуусгавал аль ч газар өгөөжтэй үдээс хойш хувийн орлогоо нэмэгдүүлэх зорилгоор өөртөө гэр бүлдээ ажиллавал зүгээр шигээ төр засаг халамжийн бодлого биш ард түмнээ орлогожуулах бодлого барих нь ч түгжрэлийг бууруулах бас л нэг арга.

Замын хөдөлгөөн бөглөрөх зөвхөн нэг шалтгааныг биш өч төчнөөн шийдэх цогц асуудал байгаа тул зоригтой шийдэлд хүрэх хэрэгтэй. Гал унтраасан төдий мөнгө идсэн шийдэл асуудлыг шийдэхгүй.Бид нийтийн тээврийг тултал хөгжүүлэх хэрэгтэй. Автобус троллейбус такси болон энэ олон замбараагүй давхацсан олон чиглэл- Энэ бидний нийтийн тээврийн шийдэл биш энэ улам ТҮГЖРҮҮЛЭХ үндсэн шалтгаан болно.

Бидний шийдэл БОЛ-МЕТРО

Метроны сүлжээ үүсгэхдээ хот тэлэх бодлогоо баримтална.

Үүнд:

1.Төр засгийн байгууллагуудыг Богд уулын урд байрлуулах

2.Үйлдвэр, барилгын материалын үйлдвэрийг хотын захад төвлөрүүлэх

3.Их дээд сургуулиудыг Налайх Багануурын дүүрэгт төвлөрүүлэх/жич: Улсын эрх ашгийг нэгд тавина гэвэл хувийн бүх дээд дунд сургуулийг татан буулгах/

4.Техникийн барилгын худалдааны төвийг хотын захад төвлөрүүлэх

5.Майдар,Манзшир Шинэ нисэх аялал жуулчлалын томоохон төслүүдээр дамжин дагуул хотууд бий болно

6.Дээрхи шийдэлд үндэслэн бичил хотууд бий болох бөгөөд хотын ерөнхий төлөвлөлтэй уялдуулан метроны ерөнхий маршрутаа батлах хэрэгтэй.

Метроны ерөнхий чиглэлүүд:

1.Хандгайт-Хотын төв ( төв цэгийн байршлыг сонгох)-Чингис хааны онгоцны буудал

2. Хотын төв - Төр засгийн байгууллага-Зуунмод - Манзшир

3.Хотын төв-Төр засгийн байгууллага-Майдар хот

4.Эмээлт-Хотын төв-Налайх-Барилгын Материалын Үндэсний үйлдвэрлэл

5.Хотын төв-Налайх /Их дээд сургуулийн хотхон/-Багануур чиглэлийн ил метро... гэсэн үндсэн чиглэлээ батлан нийслэлийнхээ цэг бүрт хүрэх нэг сайн кольцо байгуулахад хотын түгжрэл байтугай маш олон асуудлыг цогцоор нь шийдэх боломж гарч ирнэ.Энэ том мастер төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэхэд санхүүгийн асуудалтай тулгарна гэж бүү ай одоогийн төр засгийн удирдлагууд эх орноо биш түрийвчээ түнтийлгэх гэсэн бодолтой байгаа учир толгойд нь ийм шийдэл орж ирэх ч үгүй тэд төслийг зээл тусламжаар хэрэгжүүлж хэдэн төгрөг цохихоо л бодно.Монголдоо нийслэлдээ сайхан амьдарвал боломж байна хэдий хэцүү ч битгий бухимдаж амьдар сайхан амьдрах гарцаа хайя. Та бүгд саналаа нэмэрлэх хэрэгтэй шийдэх ч учиртай.Айлаас гуйхаар авдраа ух гэдэг юм энэ төслийн хувьд санхүүгийн асуудал шийдэгдсэн гээд бод.

Эцэст нь нэг зүйлийг хэлэхэд:

Бид хаа ч хүрэх газраа 20-30 минут зарцуулах болно хаа хол Хандгайтаас хотын төв хүртэл хамаг цаг бензин тос зогсоол олох гэж зовохгүй л байх автомашин таны зорилтот хэрэгцээ аялал зугааллын хэрэгсэл болох цаг айсуй зарим хүмүүст машины хэрэгцээ ч гарахгүй одооных шиг өөрсдийн унааг ад үзэх дээр нь төр засаг нь иргэдийнхээ хувийн өмч рүү халдсан хөгийн бодлого дуусгавар болох цаг айсуй.

Дагуул хотуудаа хөгжүүлж хамаг ноосоо гөвсөн Улаанбаатартай бид юу хийх вэ гэдэг ээ бас л бодох хэрэгтэй. УЛААНБААТАРЫНХАА ҮЙЛЧИЛГЭЭ, АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛ ,ОЛОН УЛСЫН ХУДАЛДААНЫ ТӨВИЙГ БАС ТУЛТАЛ ХӨГЖҮҮЛЭХ ХЭРЭГТЭЙ. ОДОО НИЙТИЙН ХООЛНЫ САЛБАРААС ХЯТАД СОЛОНГОСЫН ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАЛТЫГ ШАХАЖ БИД ӨӨРСДӨӨ ЗАХ ЗЭЭЛЭЭ ХАМГААЛАХ ХЭРЭГТЭЙ ЭНЭ ИХ МӨНГӨНИЙ УРСГАЛЫГ МОНГОЛДОО ШИНГЭЭХ ШААРДЛАГАТАЙ АРГА НЬ ЭНГИЙН ТАТВАРЫН БОДЛОГООР ХОЁРТ МОНГОЛЧУУД ГАДНЫ РЕСТОРАН ХООЛНЫ ГАЗАР ОРОХОО БОЛЬЧИХ ҮЙЛЧЛҮҮЛЧГҮЙ САЛБАР ДАМПУУРНА БИЗ ДЭЭ . ОРОС БОЛОН ХУУЧИН ЗХУ-ЫН БҮРЭЛДЭХҮҮН УЛСУУД МАНАЙ ХУДАЛДААНЫ МАШ ТОМ ЗАХ ЗЭЭЛ УЧИР УЛААНБААТАРТАЙ ЭНЭ ТОМ УРСГАЛЫГ ТАТАЖ ХЯТАД БОЛОН ДЭЛХИЙН ТОМ БРЕНДҮҮДИЙГ ХУДАЛДААЛАХ ТОМ ТӨВҮҮДИЙГ ДАГАЛДАХ ҮЙЛЧИЛГЭЭТЭЙ НЬ ХӨГЖҮҮЛЭХЭД ХОТ МААНЬ ХӨГЖИНӨ.САНХҮҮД БҮҮ САНАА ЗОВ АСУУДЛАА ШИЙДЭХ ҮЕД ГАРЦ НЬ БЭЛЭН БАЙНА МОНГОЛ ХҮНИЙ ТОЛГОЙД ЭНЭ ЗЭРГИЙН УХААН ОЛДОНО МУУХАЙ МОНГОЛ САЙХАН МОНГОЛ БОЛНО .

Нийтийн тээврийг хөгжлийн шинэ түвшинд гаргая.

Хотын дарга нарын төслүүд 2015-2021 онд:

1. Н.Бат-Үүл: Метро

2. Су.Батболд: Тусгай зориулалтын автобус

3. С.Амарсайхан: Дүүжин тээвэр

4 Д Сумяабазар:Баганат хөнгөн галт тэрэг

Үе үеийн хотын дарга нар ажиллаж байх үед нийтийн тээврийн асуудлыг шийдэх санаа оноо байдаг ч хэрэгжүүлж чадалгүй суудлаа өгч байгаа нь миний хувьд асуудал үүсгэж байна гэж бодоход хүргэлээ үүнийг хотын иргэд анзаарахгүй ч хотын удирдлагууд Улсын нийслэл хотын эрх ашиг гэдэг утгаар хандахгүй зөвхөн өөрсдөө байх хугацаанд нийтийн тээврээр хэдэн төгрөг цохиод суудлаа өгч байна энэ бодит үнэн дээрхи сүүлийн дөрвөн даргын төсөл хэрэгжих үү гээд асуувал эхний гурав хэрэгжихээсээ өнгөрсөн дөрөвдэхийг хэлж мэдэхгүй гэсэн хариулт гарна.Одоогоор ямар ч хүн хотын дарга болоход нэг л асуудал тулгарна тэр нь хотын авто замын түгжрэл түүнийг дэс дараалалтай шийдэх гарц нэг л байна энэ төслүүдээс харахад метро болон баганат хөнгөн галт тэргийг нийтийн тээвэрт тултал хэрэглэхэд дөхөм учир нь бидний өдөр тутмын толгойны асуудал болж авто замын түгжрээнд огт хамаарахгүй тиймээс шийдлээ зөв сонгоод хойшид ажиллах хотын даргын зайлшгүй хэрэгжүүлэх мөрийн хөтөлбөр болгон үлдээх хэрэгтэй. Бид нийслэл хотоо Улсын минь хөгжлийн цохилох зүрх Олон улсын санхүүгийн төв Аялал жуулчлалын таатай хот Дэлхийн худалдаа хөгжлийн бренд хот хүн амьдрахад таатай хот гэдэг утгаар харж хотын нийтийн тээвэр ээ хөгжүүлэх бодол хадгалж явдаг Хотын унаган иргэн хүнийхээ хувьд Монголын иргэн болж төрснийхөө хувьд дэлхийд бахархах нийслэлтэй баймаар байна бид газрын асар их баялагтай байж Дубай Астана хот гэхэд саяхны шинэхэн түүхтэй хот бид нийслэлээ нүүлгэж чадахгүй ч өөрчилж чадна учир нь үе үеийн сайд дарга нар маань улсаа хөгжүүлэх гарцыг дэлхийн хэмжээнд сэтгэхэд зориулж чадсангүй яг одоогоор хэнд ч хэрэггүй гишүүн бүрт 4 тэрбум өгч өгөөжөө өгдөггүй шавар амбаар бариулж гишүүний халаасаа түнтийлгэдэг зарчим Монголд үйлчилж байна ийм үед Хотын хөгжил яривал гайхах байх гэхдээ ярья.

Нэгд: Улаанбаатарт хамгийн тохиромжтой тээврийн хэрэгсэл бол метро давуу талыг өөрийн бодлоор хэлье мэдээж дутуу хэлнэ түүнийг гүйцээж хэлэх нь та бид бүгдийн үүрэг.

1.Шинэ соёл Сэтгэлгээний дэвшлийн гарц бол метро

Улаанбаатар өөрөө дэлхийн хүйтэн хот өвөл бид гэр орон ажилдаа очих өглөө үдийн оройн цайнд орох гэж өдөр тутмын байнга давтагдах үйлдэлдээ хотын угаарт манарч түгжирч даарч хөрдөг зуршлаасаа салах таатай боломж үүнийг уншиж байгаа иргэд та бүхэн өөртөө нэг бодож үзээрэй төсөөлөөрэй яагаад болохгүй гэж энэ зуршлаасаа салж орчин үеийн хотын олон сайхан соёлтой та бүгд танилцана тэр үеийн стресс уур уцаар маргаан мартагдаж бие биендээ хүндэтгэх тэр уур амьсгал эргэн орж ирнэ шалтгаан нь ердөө техник технологийн дэвшилд бид амьдарч эхэлсэнд оршино. Хэн өглөө босоод улс нь автомашинаа янз бүрийн тогтоол шийдвэрээр боомилсон хөл дүүжлэх унаа буюу цагийн дайсан зарлагын үүдээ унах билээ. Бид үүнийг л сэтгэлгээний дэвшил гэж нэрлэнэ машин өдөр тутмын хэрэглээ биш тухайн хүний имиж нэр хүндийн баталгаа биш зүгээр л зорилтот хэрэглээ болно тэр үед сайд дарга гишүүд өөрсдөө нийтийн тээврээр явах болно би үүнийг олон улс орон газраар явж байхдаа харлаа томоохон хотод голцуу метроны буудалд уулзалт зохион байгуулна цаг заваа хэмнэсэн энгийн ажил хэрэгч уулзалтууд болно энэ сэтгэлгээний дэвшлийн гарц нь метро гэхэд та бүгд гайхах байх тэгэхдээ дотроо нэг бодоод үз муухай санагдахгүй л байх.

2. Нийтийн тээврийн түгжрэлийн гарц бол метро.

3. Улаанбаатарын томоохон дэлгүүр үйлчилгээний төвүүд бүгд метротой нүхэн гарцаар холбогдоно учир нь дэлхийн бүх том хотууд ийм жишигтэй бид дулаахан цэвэрхэн орчинд хүмүүс тодорхой хөдөлгөөний дасгал хийнэ гадагшаа гарахгүй хүрэх газартаа хүрнэ гэдгийг тэр мэдрэмж авсан хүмүүс ойлгоно тэр тусмаа Японы метро гайхамшиг шүү 20 жилд хүнийхээ төлөө 3 удаа технологийн шинэчлэлт хийсэн гайхамшигт ард түмэн бид чинь ямар ард түмэн билээ эргэцүүлж нэг бодоорой Монголчууд минь бахархах түүх байгаач бахархах үйлдэл одоохондоо алга гэхдээ сайхан маргаашийг бий болгохын төлөө бид тэмцэх хэрэгтэй.

Хотын бүх үйлчилгээ метро руу шилжинэ кофе шоп үсчин дэлгүүр худалдаа кино театр банк санхүү билетний касс нэг цэгийн үйлчилгээ хоолны газар ресторан гээд та цаг алдахгүй бүхнээр 05. 00 - 24. 00 цаг хүртэл чөлөөтэй үйлчлүүлнэ жаахан зайтай бол гадаа нь такси автобус таны машин зогсоолд гэх мэтчилэн бүх л үйлчилгээ таныг тосон угтана. Бүх л бүтэн үйлчилгээний төвүүд метрод шилжихэд одоогийн тоосгон гражыг нурааж ногоон байгууламж бий болгосноос илүү газар чөлөөлөгдөж давчуу нийслэл маань цэлгэр ногоон Улаанбаатар болно одоогоор та нар төсөөлөөд үз үнэхээр бүтэхгүй юм шиг бодсон ч дэлхийн хотуудын захиргаа аль зоригтой шийдсэн нь хожиж байна.

4. Газар доорхи хот буюу цахилгаан сантехникийн бүхий л шийдлийг метро барих явцад шийднэ энийг надаар хэлүүлэлтгүй салбарын удирдлагууд ура хашгиран дэмжих байх.

5. Бид Монгол улсад аялал жуулчлал хөгжүүлэх хамгийн таатай нөхцөл бол метро улс орны хөгжлийн нүүр царайг одоо метрогоор дүгнэнэ гэж хэлэхэд хилсдэхгүй хэн Улаанбаатартай 4, 5 цаг түгжирч танилцахыг хүсэхэв дээ дээрээс нь та энэ хотын иргэн гэдгээр бахархах болно одоогийн хот хөдөөгүй бие биенээ орк гэж дууддаг тэр муухай сэтгэлгээ арилна гэдэгт итгэж байна.

6. Метрог шийдсэнээр таны алтан цаг хэмнэгдэнэ автомашин унаандаа зарцуулах зардал ч хэмнэгдэнэ автомашины татвар ч багасах байх учир нь таны автомашин замын хөдөлгөөнд оролцсон цаг хугацаа километрээр татвар бодогдох ирээдүй айсуй гэр бүлдээ санаа тавих цаг орлого нэмэгдэнэ.

7. Метрогийн нэг чухал үүрэг бол болзошгүй байгалийн гамшигаас хамгаалах обект болдогийг санахад илүүдэхгүй.

Бид тухайн үед Бат-Үүл даргын метро төслийг хэрэгжүүлсэн бол өдийд давуу талыг нь амсаж л байгаа.

8. Улаанбаатар хотын нийтийн ноль 100 % шийдэгдэнэ энэ бол асар том дэвшил мэдээж үнэгүй байна.

Товчхондоо миний төсөөлснөөр биднийг ийм сайхан ирээдүй хүлээж байгаа учир нэг өдөр ч алдалгүй эрх зүйн орчныг бүрдүүлж төр засгаасаа шаардая НИТХ-аар хэлэлцэн ҮАБЗ -өөр дэмжүүлэх урд төсөл нь хэлэлцэгдэж байсан Жайка -г татан оролцуулах шаардлагатай байна.

Хоёрт: Том хотын нүүр царай бол яах аргагүй хурдны зам үүнийг дагуул хоттойгоо уялдуулж барих 2050 оны хот төлөвлөлтийг ч бүрэн хамруулж төлөвлөх хэрэгтэй орчин үед замаа барьчихаад хотоо тэлж байгаа

Гуравт: Баганат хөнгөн галт тэрэг зөв шийдэл яах аргагүй мөн нэгэнт төсөл хөрөнгө нь шийдэгдэж байвал даруй ажил болгох хэрэгтэй.

Дөрөвд: Одоо ашиглагдаж байгаа бүх замаа сүүлийн үеийн технологиор нэг стандарттай явган хүний зам ногоон байгууламж гэрэлтүүлэг усны хаялага бүгд шийдэгдснээр энэ таван жилдээ бүрэн шийдмээр байна.

Энэ бүгдэд гаргах гарц байна тэр асуудлыг би өөртөө үлдээе дэмжиж ажиллах иргэн албан байгууллага төрийн бус байгууллага төр засагт бүгд нээлттэй иргэн бүр улс орныхоо хөгжилд хувь нэмрээ оруулья.

Жич:

Зам төслийн залуучууд Бат-Үүлийн үед их ч бүтээн байгуулалт хийсэн их ч туршлагажсан тэд хаа явж байдаг бол энэ бүтээн байгуулалт хийгдвэл тэдний оролцоо их чухал юмсан.

Инженер Х.Ган-Очир 

 

Энэ мэдээ танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
    АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд www.mongolcom.mn хариуцлага хүлээхгүй.